Koncz Ákos hajóskapitány előadása


2015. november 9-én Koncz Ákos országos elsőosztályú hajóskapitány előadását hallgattuk, akinek a világ összes tengerére, és bármilyen hajótípusra van engedélye.

Esemény időpontja: 2015.11.08
2015-11-09

2015. november 9-én Koncz Ákos országos elsőosztályú hajóskapitány előadását hallgattuk, akinek a világ összes tengerére, és bármilyen hajótípusra van engedélye.

Negyven éve hajózik, ebből 20 éve hajóparancsnok.
A hajózás létráját végigjárta.
Tanuló matrózként kezdte, aztán nappalos matróz, kormányos, rádiós tiszt, 3. tiszt, 2. tiszt, végül hajóparancsnok.
Természetesen az iskolák sorát kellett ehhez elvégeznie.

Tolnán volt gyermek, először légi gépészeti technikumot végzett, innen került a Tengerészeti Akadémiára.

Beszélt a tengerész életformájáról, a család, feleség, gyermekek hozzáállásáról, a nehézségek megoldásáról.

A földrészek közül csak Ausztráliában nem járt.

A hajók belső szerkezete, a vízmentes válaszfalak, a Viszkája-öböl 12méteres hullámai, a svédországi élmények, a csempésztörténetek, az ár-apály hatása a folyók áradási sebességére, az időjárási tényezők, a Panama csatornán szerzett élmények, a kikötési manőverek és a kikötők hatósági vizsgálatai mind az előadás részét képezték.

Megismertük a MAHART-os időszakot (1993-ig), majd az azt követő időszakot.

Előadónk első tenger élménye a Fekete-tengeren a víz függőlege és oldalirányú mozgás volt.

Ismerkedtünk a tengerész szakszavakkal, a törökországi, algériai, egyiptomi viszonyokkal.
Hallottunk a hajók koráról, az öreg hajókon végzett, menet közbeni javításokról, az Egyesült Államokban komolyan vett kábítószer csempészetről, a szigorú ellenőrzésekről.

Bepillantást nyerünk, a hajósok társadalmi életébe, a tiszti és legénységi kávézókba, a szakácsok munkájába, és azt is megtudtuk, hogy a vegyes személyzet magyar, szerb, szlovák, honduraszi, sri-lankai, guatemalai legénységből állt.

És mindez 38 hajóból kettőnek a története volt.