Kaposvári kirándulás

Az Őszi Fény nyugdíjasklub 17 tagja június 25-én Kaposvárra kirándult. Első utunk a Kaposvártól 8 km-re fekvő Szennára vezetett a falumúzeumba, ahol megtekintettük a Szabadtéri Néprajzi Gyűjteményt. Szennát elhagyva Kaposváron a Rippl-Rónai Múzeumban négy kiállítást tekintettünk meg, ebéd után pedig a Virágfürdőbe mentünk.

Esemény időpontja: 2011.06.25
2011-06-25

Az Őszi Fény nyugdíjasklub 17 tagja június 25-én Kaposvárra kirándult. Reggel nyolc órakor indultunk el. Első utunk a Kaposvártól 8 km-re fekvő Szennára vezetett a falumúzeumba, ahol megtekintettük a Szabadtéri Néprajzi Gyűjteményt, ami egy templomból, öt házikóból, gépszínből, pincéből áll. Nagyon tetszett a templom festett kazettás mennyezete. A házakba bepillantva elénk tárultak a régi falusi emberek életkörülményei. Láttunk még régi cséplőt, gőzgépet.

Szennát elhagyva Kaposváron a Rippl-Rónai Múzeumban négy kiállítást tekintettünk meg. Legjobban a természetrajzi ill. a néprajzi kiállítás tetszett.

A Béke étteremben finom ebéddel vártak bennünket, ahova egy kicsit késve érkeztünk, mivel reggel nehezen találtuk meg Szennát. Zöldséglevest, rántott csirkemellet krumplipürével, savanyú uborkával ebédeltünk a hangulatos, olcsó sörözőben, ahol nagyon udvarias volt a kiszolgálás.

Ebéd után a Virágfürdőbe mentünk. Sajnos a beltéri fürdőt két hét múlva adják át, felújítás alatt áll, de kint a strandon volt egy félig fedett 36 fokos gyógyfürdő. Az időjárás nem kedvezett, egy kicsit hűvös volt és fújt a szél, de a vízben nem fáztunk. Egy bátor fiatalabb tagunk kipróbálta az élményfürdő más részét is, úszkált, csúszdázott. Kár, hogy az időjárás nem kedvezett a délutáni fürdőzéshez, így hamarabb kijöttünk a vízből és fél hatkor haza indultunk.

Jól éreztük magunkat, tetszettek a látnivalók, különösen a falumúzeum. Ajánlom mindenkinek, főleg gyerekeknek, hogy ismerjék meg, hogyan éltek kb. száz évvel ezelőtt falun az emberek.

A hazafelé út vidáman telt el, és új élményekkel gazdagodva értünk Kölesdre.