Hátránykompenzáció Kölesden


A Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola sikeresen pályázott a TÁMOP „Hátránykompenzáció Kölesden” elnevezésű pályázatra, mely 2015. május 12-én indult el az intézményben, és október 31-ig folyamatosan szervezték a programokat.


Esemény időpontja: 2015.12.18
2016-01-14

A Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola sikeresen pályázott a TÁMOP „Hátránykompenzáció Kölesden” elnevezésű pályázatra, mely 2015. május 12-én indult el az intézményben.
Ebben a pályázatban, illetve a pályázathoz kapcsolódó programokban az intézmény összes nevelője és diákja részt vett.
A 2014/2015. tanév májusában elindultak a szakkörök és az előkészítő foglalkozások, október 31-ig folyamatosan szerveztük a programokat.

Két szakkört indítottunk:
A komplex közlekedési ismeretek oktatása, melynek keretén belül a gyerekek megismerkedhettek a KRESZ szabályaival, és a közlekedési technikák gyakorlatban történő alkalmazásával.
A foglalkozásokon KRESZ kvíz-teszt kitöltésére került sor, valamint kerékpáros túrán is részt vettek a gyerekeink.
Ezen szakkör keretén belül külső szakember is tartott érdekes és hasznos előadást a közlekedés kialakulásáról, fejlődéséről, a közlekedési eszközök fejlődéséről, a közlekedés fajtáiról.
Felhívta a gyerekek figyelmét a biztonságos közlekedésre, a baleset megelőzésére, különös tekintettel a kerékpáros és gyalogos közlekedésre.

Az informatika szakkör foglalkozásai során megvalósult a tanulók érdeklődésének felkeltése és érdeklődésük folyamatos ébrentartása, a tanulók informatikai szemléletének kialakítása, és elősegítettük az információs társadalomba történő bekapcsolódásukat.
A foglalkozások alkalmával nagy gondot fordítottunk a tanulók problémamegoldó gondolkodásának fejlesztésére, mellyel elősegítettük új ismeretek szerzését, valamint készségek, jártasságok kibontakoztatását.

A továbbtanulást támogató tevékenységek közül matematika és magyar előkészítőn fejleszthették, bővíthették tudásukat a résztvevők.
Ezen foglalkozások célja a tanórai ismeretszerzés kiegészítése, illetve a tanulók előkészítése, felkészítése a továbbtanulásra.
A foglalkozások lehetőséget biztosítottak a diákoknak arra, hogy a központi írásbeli felvételin eredményesebben szerepelhessenek.

A nyári programok közül a nyelvi tábor kiváló alkalmat adott az idegen nyelv gyakorlására, a német nyelv ápolására, illetve a magyarországi németség kulturális értékeinek megismerésére, a gyerekek szókincsének bővítésére, beszédkészségük fejlesztésére és nem utolsó sorban arra, hogy megkedveljék az idegen nyelvet.

A sporttáborban a kézilabda és a labdarúgás került előtérbe.
Mindkét sportágban a technikai és taktikai alapismeretek elsajátítása, a közösségformálás, a közös célokért tenni akarás kialakítása volt a cél.

A tanórán kívüli mozgásos tevékenységbe az alsós és felsős gyerekeket egyaránt bevontunk.
A méta-, a sor- és váltóverseny, svédváltó és sportágválasztó programokon szinte minden tanulón bekapcsolódott.
A programok során lehetőség nyílt arra, hogy a gyerekek kreativitásukat, kitartásukat, erőnlétüket fejlesszék.

A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak és szüleiknek több játékos vetélkedőt is szerveztünk, ahol játékos, ügyességi feladatokat hajtottak végre, oldottak meg, ezzel elősegítettük az együttdolgozás élményét, s úgy érezzük, hogy a szülői házhoz is közelebb kerültünk, a szülőkkel közvetlenebb kapcsolatot sikerült kiépíteni.

A nyelvi témahét keretén belül 15 órán keresztül biztosítottuk, hogy kötetlen légkörben nyíljon lehetőség a német nyelv területén megszerzett ismeretek elmélyítésére.
Ezen foglalkozások alatt a hagyományőrzésre és hagyományápolásra is gondot fordítottunk vetélkedők, szituációs játékok és kvízjátékok keretén belül, de tanulóink megismerkedhettek a népi mesterségekkel is.

A pályázat során ki tudtuk bővíteni a kézilabda programunkat.
Szerettük volna megszerettetni gyerekeinkkel a rendszeres sportolást, és igyekeztünk kialakítani a mindennapi sportolás igényét, miközben a sportág technikai és taktikai elemeit is megismerhették.

Sportprogramjainknak érdekes része lett a lovas program.
A közeli faluba 16 alkalommal mehettek lovagolni gyermekeink.
A lovaglás elméleti és gyakorlati ismereteinek elsajátítása mellett a tanulóknak lehetőségük volt a szabadban történő sportolásra, mozgásra, az állatok megismerésére, illetve betekintést nyerhettek a lovak tisztántartásával és ápolásával kapcsolatos teendőkbe is.
Ezzel igyekeztünk kitartásukat, kötelesség- és felelősségtudatukat fejleszteni.

Elsősegélynyújtó tanfolyamunkat Diófásiné Kajdi Valéria vezette.
Tanulóink megismerkedhettek az elsősegélynyújtás alapvető elméleti és gyakorlati ismereteivel.
Reméljük, hogy ezt a tudást szükség esetén alkalmazni tudják.

Az erdei iskolát alsó és felső tagozatosok számára is megszerveztük. Mindkét korosztálynak nagy élményt, hasznos és kellemes időtöltést jelentett a részvétel.
Az erdei iskola időtartama alatt lehetőség nyílt a természet állat- és növényvilágának megismerésére, rendhagyó tanórák megtartására.
A tanösvény végigjárása során rengeteg olyan ismeretet szerezhettek a gyerekek, melyeket később tanítási órákon (környezetismeret, természetismeret, földrajz, biológia) is hasznosíthatnak.
Az alsós és felsős tanulók egyaránt megismerkedhettek a társas együttélés szabályaival, és meg is tapasztalhatták ezeket.

A pályázat keretén belül lehetőség nyílott továbbképzésekre is. Ezeket a továbbképzéseket a faddi általános iskolában szervezték.
Két kolléga „A tanulási zavarokkal, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók felismerése és pedagógiai segítésének módszerei” című 30 órás képzésen vett részt, míg tantestületünk másik két tagja az „Egészségfejlesztő, szemléletformáló iskolai projektek tervezése” című továbbképzésen szerzett új ismereteket.

A programok lebonyolításához lehetőségünk volt eszközök, anyagok beszerzésére is, melyek nemcsak a pályázati programok lebonyolítása során, hanem más foglalkozások alkalmával is hasznosak lesznek.

A szervezett programok tanulóink számára tartalmas, hasznos szabadidő eltöltést biztosítottak.
A programokat a pályázat befejezését követően is szeretnénk folytatni.

Tóth Ferencné
igazgató helyettes