A repülésről


Az előző tanévben Szentgyörgyi György pilóta az időjárás és repülés kapcsolatáról tartott előadást. Most február 22-én A repülésről címmel folytatta ismereteink bővítését.

Esemény időpontja: 2012.02.22
2012-02-22

Az előző tanévben Szentgyörgyi György pilóta az időjárás és repülés kapcsolatáról tartott előadást. Most február 22-én A repülésről címmel folytatta ismereteink bővítését.

Szentgyörgyi GyörgyVideofilm segítségével ismerkedtünk az üzemanyag-fogyasztással, megtudtuk, hogy miért húzzák a gépeket, hogy 10-12 ezer méter magasság esetén 20 perc az emelkedési és süllyedési idő, hogy mi történik a hajtómű leállásakor. Videofilm mutatta be azt is, hogy a gyártás után a típust és hajtóművet hogyan „tesztelik”, megtudtuk, hogy a sorozatgyártás gépeit már nem tesztelik.

Megnéztünk egy infrakamerával felvett repülőgép-kiürítést sötét hangárban (90 másodperc alatt), amikor mindössze az ajtók fele nyílik. Rácsodálkozhattunk a pilótafülke műszerfalára, ahol a kapcsolók száma 480, a jelzőlámpáké 232 és a megjelenő adatok száma 67, de a pilótafülkéhez tartoznak a gázkarok, monitorok, műszerek, kormányok, lábpedálok, melyek mindegyikéből kettő található.

Láttuk a Föld térképén a repülőgépek mozgását a levegőben, érdekes volt a világ egy napja a légi forgalom jegyében, a repülés veszélyei közül a madárral ütközés, a zivatarral és a villámlással találkozás jelent meg.

Mennyit kell tanulni egy pilótának? Hogy tanulmányait elkezdhesse, felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie, aztán a tantárgyakat angolul kell megtanulni, amely 2 évig tart, és a mai viszonyok között kb. 20 millió forintba kerül.