A repülésről
Esemény időpontja: 2012.02.22
2012-02-22
Videofilm segítségével ismerkedtünk az üzemanyag-fogyasztással, megtudtuk, hogy miért húzzák a gépeket, hogy 10-12 ezer méter magasság esetén 20 perc az emelkedési és süllyedési idő, hogy mi történik a hajtómű leállásakor. Videofilm mutatta be azt is, hogy a gyártás után a típust és hajtóművet hogyan „tesztelik”, megtudtuk, hogy a sorozatgyártás gépeit már nem tesztelik.
Megnéztünk egy infrakamerával felvett repülőgép-kiürítést sötét hangárban (90 másodperc alatt), amikor mindössze az ajtók fele nyílik. Rácsodálkozhattunk a pilótafülke műszerfalára, ahol a kapcsolók száma 480, a jelzőlámpáké 232 és a megjelenő adatok száma 67, de a pilótafülkéhez tartoznak a gázkarok, monitorok, műszerek, kormányok, lábpedálok, melyek mindegyikéből kettő található.
Láttuk a Föld térképén a repülőgépek mozgását a levegőben, érdekes volt a világ egy napja a légi forgalom jegyében, a repülés veszélyei közül a madárral ütközés, a zivatarral és a villámlással találkozás jelent meg.
Mennyit kell tanulni egy pilótának? Hogy tanulmányait elkezdhesse, felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie, aztán a tantárgyakat angolul kell megtanulni, amely 2 évig tart, és a mai viszonyok között kb. 20 millió forintba kerül.
Eseménynaptár
eseménynaptár nagybanLegfrissebb híreink
- 2024-04-11Színházi meghívó (Nemzeti Lovas Színház - Rómeó és Júlia)
- 2024-03-04Meghívó a március 15-kei megemlékezésre
- 2024-03-01Változás a Népfőiskola programjában
- 2024-02-20Meghívó Baranyai László Emléknapra
- 2024-02-14Baba-Mama farsang Kölesden - meghívó
- 2024-01-28Szenior örömtánc Kölesden a spotcsarnokban
- 2024-01-25A Népfőiskola 25. évfolyamának 2. félévi tematikája